12 ترفند ورود به اکسپلور | چطور وارد اکسپلور اینستاگرام شویم ؟

ترفند ورود به اکسپلور

با ورود شبکه های اجتماعی به زندگی ما، نحوه مارکتینگ نیز دچار تحولات بسیاری شده است. یکی از روش هایی که همواره برای جذب مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از اکسپلور اینستاگرام برای ارائه یک مطلب جذاب و یا حتی معرفی محصول به کاربران دیگر است. اما یکی از مسائلی که همواره کاربران با آن مواجه بوده اند، مشکل وارد شدن به این بخش می باشد. اگر این مشکل برای شما هم وجود دارد و به دنبال ره حلی برای حل این مشکل می باشد، با ما همراه باشید تا شما را به 12 ترفند ورود به اکسپلور اینستاگرام آشنا کنیم.

قبلا در مقاله دیگری در مورد اینکه چگونه به منابع موزیک های بدون کپی رایت در اینستاگرام دسترسی داشته باشید پرداختیم که در لینک زیر می توانید مطالعه و مشاهده کنید :

منابع موزیک های بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

ورود به اکسپلور اینستاگرام

قبل از اینکه به معرفی اکسپلور در اینستاگرام بپردازیم، صفحه ای وجود دارد که به نام Discovery که در آن پست هایی که بیشتری لایک را از کاربران دریافت کرده اند برای شما نمایش داده می شود. اما مشکل دیسکاوری این است که بر اساس علاقه کاربران دسته بنده نمی شود و تنها ملاک آن برای نمایش یک محتوا، تعداد لایک های آن می باشد.

پس از گذشت مدتی، اینستاگرام تصمیم گرفت که ارائه محتوای خود را کمی متفاوت تر کند و محتوا ها را بر اساس علاقه کاربران به آن ها نمایش دهد. با اعمال این تحول پیچ اکسپلور اینستاگرام شکل گرفت. در این پیچ عکس ها، ویدئو ها و استوری هایی برای کاربران به نمایش در می آمد که با علاقه آن ها و همچنین جست و جو های آن ها مطابقت داشته باشد.

در واقع می توان گفت که در اینستاگرام سه مدل پست برای نمایش داده شدن در اکسپلور وجود دارد، یکی از آن ها پست هایی هستند که افرادی که شما را دنبال می کنند لایک کرده اند؛ دومی پست هایی هستند که با تعامل بالا برای شما به نمایش در آمده اند و سومی هم پست هایی می باشند که مشابه محتوای هایی هستند که شما آن ها را دنبال می کنید.

شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که چرا کاربران به دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام می باشند و می خواهند پست های خود را در این بخش مشاهده کنند. ورود به اکسپلور اینستاگرام دارای مزیت هایی است که کاربران می خواهند از آن بهره مند شوند. برای آشنایی با این مزیت های تا انتها با ما همراه باشید.

مزیت های ورود به اکسپلور اینستاگرام

  • اینگیجمنت بیشتر: شما می توانید با ورود به اکسپلور اینستاگرام با افراد بیشتری تعامل داشته باشید که این افراد بیشتر از دسته افرادی هستند که شما را در لیست فالویینگ های خود ندارند. این احتمال وجود دارد که با این تعامل لایک پست شما بالاتر رفته و حتی برای شما کامنت هم بگذارند که خود به معنی تعامل و اینگیجمنت بالا تر می باشد.
  • جذب فالوور: زمانی که بتوانید تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید، می توانید تعداد کاربران بیشتری را به صفحه و محصولات و خدمات خود جذب کنید.
  • آگاهی از برند: با ورود به اکسپلور اینستاگرام می توانید به راحتی برند خود را به کاربران دیگر بشناسانید و با استفاده از این کار محصولات خود را هرچه بهتر به آن ها عرضه کنید.
  • تبدیل بیشتر:  نرخ تبدیل که در دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از راه های جذب مخاطبین مختلف می باشد که شما با ورود به اکسپلور اینستاگرام می توانید نرخ تبدیل بهتری را داشته باشید و کاربران بسیاری را به کسب و کار و برند خود جذب کنید.

پس از آشنایی با اکسپلور اینستاگرام و همچنین مزیت های ورود به این بخش از اینستاگرام، حال بهتر است ترفند هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن ها می توانید هرچه بهتر وارد اکسپلور شوید.

12 ترفند ورود به Explore اینستاگرام

رفتار مخاطب خود را بشناسید

همان طور که گفتیم، محتوا های نمایش داده شده به کاربران در بخش اکسپلور، با توجه به علاقه آن ها می باشد. همین جمله برای اینکه شما رفتار مخاطب خود را بشناسید، کافی است. مرتبط بودن یکی از عواملی است که الگوریتم اینستاگرام به آن توجه به سزایی دارد.

اگر کاربران از محتوایی خوششان بیاید از نگاه اینستاگرام این محتوا، خوب شناسایی شده و به کاربران دیگر نیز نمایش داده می شود. پس می توان گفت که اولین قدم برای ورود به اکسپلور اینستاگرام این است که زمینه فعالیت خود را مشخص کنید.

همچنین باید از خود بپرسید که چه محتوایی را کاربران شما می پسندند و چه پیچ هایی را فالو می کنند؟ با پاسخ به این سؤال ها می توانید راه خود را برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام پیدا کنید و اولین گام را در این زمینه بردارید.

از هشتگ های محبوب و تگ های مناسب استفاده کنید

یکی از روش  های یکه می توان با استفاده از آن پست ها و محتوا های تولید شده در صفحه خود را به کاربران دیگر نمایش داد، استفاده از تگ ها و هشتگ های مختلف است. برند هایی که از هشتگ ها برای ارائه محتوای خود استفاده می کنند، نرخ تعامل 12.6% بیشتر از کاربران دیگر می باشند. پس فراموش نکنید که علاوه بر هشتگ های برند خودتان باید از هشتگ های عمومی تر نیز استفاده کنید تا بتوانید محتوای خود را هرچه بهتر به کاربران دیگر نیز نمایش دهید.

لازم به ذکر است که اینستاگرام در هر پست اجازه استفاده از 30 عدد هشتگ را می دهد؛ اما به صورت میانگین بهتر است که از 11 هشتگ در زیر پست های خود استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از روش آزمون و خطا هشتگ های مناسب بیزینس خود را پیدا کنید.

بهترین زمان را برای پست گذاری انتخاب کنید

یکی از عواملی که در اولویت بندی نمایش پست ها به مخاطبین می تواند تأثیر گذار باشد، زمان انتشار پست می باشد. انتشار پست در زمان های پر ترافیک شبانه روز می تواند باعث شود که پست تولید شده شما راحت تر و سریع تر وارد اکسپلور اینستاگرام شود.

ابزار های آنالیز بسیاری وجود دارد که می توان از آن برای پیدا کردن ساعت پر ترافیک استفاده نمود. از جمله این ابزار ها می توان به Hootsuite اشاره نمود که با استفاده از ارقام و اعداد به شما ساعت هایی که مخاطبین بیشتری فعال می باشند را نمایش خواهد داد.

اکسپلور اینستاگرام1

از IGTV استفاده کنید

یکی از انواع محتوا هایی که می توانید در اینستاگرام پست کنید، IGTV است. این قابلیت به شما امکان می دهد که ویدئوی خود را که بیش از 1 دقیقه است که پست کنید. همچنین این نوع از محتوا در اینستاگرام دارای جایگاه مخصوص به خود است که می تواند به عنوان یک فرصت خوب و قابل توجه برای راهیابی به اکسپلور اینستاگرام شمرده شود.

از استوری های ویدئویی استفاده کنید

با توجه به تجربه و تجزیه و تجلیل هایی که در اولویت بندی استوری های اینستاگرام به دست آورده ایم، نشان می دهد که استوری های شما برای راهیابی به اکسپلور اینستاگرام باید دارای ویژگی ها خاصی باشد که این ویژگی های عبارت اند از:

  • به دلیل وجود پخش اتوماتیک بخش استوری، تمایل اینستاگرام بیشتر به سمت استوری های ویدئویی می باشد. پس اگر می خواهید وارد اکسپلور اینستاگرام بهتر است که از استوری های ویدئویی بهره ببرید.
  • استوری های اکسپلور بیشتر از آنکه شامل متن و نوشته باشند، باید به صورت بصری ارائه شوند.
  • محتوا های استوری معمولاً مشابه با خوزه مورد علاقه شما و حساب های کاربری است که دنبال می کنید.

فالوور های خود را تشویق کنید تا اعلان پست هایتان را فعال کنند

البته که نرخ تعامل با حساب های کاربری مختلف مهم است؛ اما مهم است که این تعامل در چه زمانی اتفاق بیفتد، به این معنی که از زمانی که پست شما منتشر می شود، هر چه قدر که پست آپلود شده لایک و کامنت بیشتری را به خود اختصاص دهد، می تواند راحت تر به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کند.

به محض انتشار پست باید حجم بالایی از لایک ها و کامنت ها را دریافت کنید تا بتوانید سریع تر وارد بخش اکسپلور شوید، هر چه قدر که این زمان طولانی تر شود، امکان راه یابی به اکسپلور کمتر می شود. برای اینکه بتوانید کاربران خود را از انتشار پست خبردار کنید، می توانید از آن ها درخواست کنید تا اعلان دریافت پست های صفحه شما را فعال کنند. با این کار می توانید حجم لایک بیشتری را دریافت و در نتیجه سریع تر وارد اکسپلور اینستاگرام شوید.

در کپشن فراخوان عمل CTA قرار دهید

کپشن یکی از عوامل قدرتمند است و می توانید با استفاده از این قابلیت، تعامل بیشتری با کاربران خود ایجاد کنید و آن ها را مجبور کنید که برای شما کامنت بگذارند و یا پست شما را لایک کنند. شما می توانید با قرار دادن متنی درست و کار شده در کپشن، به سرعت کاری کنید که کاربران عملکرد مورد نظر شما را انجام دهند. این عملکرد می تواند مراجعه به صفحه شما باشد، می تواند لایک تصویر باشد، می تواند کامنت گذاشتن باشد و با هر چیز دیگری که باعث ایجاد تعامل بیشتر با کاربران شود.

اکسپلور اینستاگرام2

با مخاطبان خود حداکثر تعامل را داشته باشید

دیگر دوران انتشار عکس ها و تصاویر بدون کپشن و دریافت هزاران لایک و کامنت گذشته است و برای اینکه بتوانید نرخ تعامل خود را با کاربران صفحات اجتماعی خود بالا ببرید، باید از راه های هوشمندانه ای استفاده کنید. برای اینکه تعامل بهتری با کاربران داشته باشید، بهتر است که با ایجاد صمیمت و ایجاد یک رابطه دوستانه و نزدیک با کاربران دیگر، مخاطبان را با خود درگیر کنید تا بتوانید پاسخ های مختلفی را که می خواهید از آن ها دریافت کنید.

به عنوان مثال می توانید با ایجاد یک رابطه  دوستانه از آن ها بخواهید که نظرات خود را در مورد محصول جدید شما در کامنت ها بیان کنند و با استفاده از این روش وارد اکسپلور اینستاگرام شوید و پست های خود را در این قسمت مشاهده کنید.

اینفلوئنسر ها و برند ها را به تعامل با صفحه خود ترغیب کنید

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید، استفاده از اینفلوئنسر ها و همکاری با آن ها است. شما می توانید با تگ کردن برند ها و اینفلوئنسر ها، تعامل را در بین خود و آن ها ایجاد کنید؛ اما حواستان باشد که با تگ بیش از حد می توانید اکانت خود را به عنوان اسپم معرفی کنید و دیگر شانس راهیابی به اکسپلور اینستاگرام را از دست بدهید.

شما می توانید برند ها و اینفلوئنسر ها را بدون اینکه انتظار فالو بک داشته باشید، فالو کنید و یا با استفاده از دایرکت خودتان و برندتان را به آن ها معرفی کنید. همچنین می توانید از محصولی که از برند های مرتبط با آن ها، استفاده کرده اید و از آن راضی بوده اید را استوری کنید. با این کار احتمال اینکه استوری شما را در صفحه خوشان استوری کنند، بسیار بالا می باشد.

از مخاطبین خود درخواست کنید که پست های شما را ذخیره کنند

الگوریتم اینستاگرام به صورتی طراحی شده است که علاوه بر لایک و کامنت، ذخیره و اشتراک گذاری پست را نیز در نظر می گیرد. پس شما می توانید از کاربران خود درخواست کنید که محتوا های مختلف قرار داده شده در صفحه خود را به کاربران دیگر بفرستند و یا آن ها را ذخیره کنند.

البته در هنگام تولید محتوا نیز باید دقت کنید که محتوا هایی را تولید کنید که سلیقه کاربران باشد و یا کاربردی برای آن ها داشته باشد، در نتیجه آن را ذخیره می کنند و یا آن را برای دوستان خود ارسال می کنند و این کار می توانید باعث شود که شما به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید.

از پست های درون اکسپلور اینستاگرام ایده بگیرید

پست هایی که در اکسپلور هستند، راه طولانی را طی کرده اند تا به آن جا برسند؛ شما می توانید با استفاده از آن ها و ایده گرفتن از ویدئو ها و پست هایی که در اکسپلور اینستاگرام خود مشاهده می کنید به راحتی راهی را برای خود هموار کنید که سریع تر و راحت تر به قسمت اکسپلور برسید.

از خودتان آمار گیری کنید

در گام آخر باید خودتان را بسنجید!! شما بهترین رقیب خودتان هستید و باید پست هایتان را بالا پایین کنید و به آمار لایک ها، کامنت ها، تعداد ذخیره شده ها و اشتراک گذاری هایی که از پست های شما اتفاق افتاده است توجه کنید و با استفاده از ابزار های آنالیز موجود، اطلاعات مختلف را رصد کنید. به همین راحتی می توانید متوجه سلیقه کاربران خود شوید و راه راحت تری برای تولید محتوا انتخاب کنید.

کلام آخر

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که دارای بیش از 1 میلیارد کاربران می باشد؛ اگر شما می خواهید بین کاربران موفق در این پلتفرم قرار بگیرید و صفحه خود را به یکی از صفحه های پر طرفدار در این پلتفرم تبدیل کنید، باید راه های مختلفی را امتحان کنید. یکی از این راه ها استفاده از اکسپلور اینستاگرام است که می تواند برای شما بسیار کاربردی و مفید باشد. برای آشنایی با ترفند هایی که می توانید با آن وارد اکسپلور شوید، می توانید از مطلب بالا استفاده کنید.

 

مقالات پربازدید این هفته :

مقالات قدیمی چه تأثیری بر سئو سایت دارند ؟

کامل ترین راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ

کسب درآمد از طریق پادکست

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید