منابع موزیک های بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

موزیک های بدون کپی رایت

اگر شما هم از دسته کاربران علاقه مند به تولید محتوا هستید، می دانید که یکی از اصلی ترین عوامل موجود در تولید محتوا ویدئویی، موزیک می باشد. موزیک ها باعث تحریک مخاطبین می شوند و باعث می شود که مخاطبین به تماشای ویدئو ترغیب شوند. البته بسیاری از موزیک های موجود در اینترنت که مد نظر ما برای استفاده قرار گرفته اند، موزیک هایی هستند که دارای حق کپی رایت می باشند. اگر شما هم به دنبال منابعی هستید که موزیک های بدون کپی رایت برای شما ارائه کند تا بتوانید از آن در اینستاگرام و یوتیوب استفاده کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

در مقاله ی دیگری در مورد چگونگی گذاشتن ریلز در اینستاگرام صحبت کرده بودیم که در لینک زیر می توانید مطالعه و مشاهده کنید :

ریلز اینستاگرام چیست و چگونه آن را فعال کنیم ؟

پیدا کردن موزیک های بدون کپی رایت

از جمله چالش هایی که تولید کنندگان محتوا با آن مواجه می باشند، انتخاب موزیک هایی برای موزیک پس زمینه ویدئو های خود است. این موزیک ها دارای طیف گسترده ای می باشند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اما اگر شما هم از جمله تولید کنندگان محتوا باشید، حتماً با پیغام خطای (با عرض پوشش، محتوایی که منتشر کرده بودید به دلیل نقض قوانین کپی رایت، حذف شد) مواجه شده اید. این پیغام می توانید بسیار آزار دهنده و زجر آور باشد. چرا که خبر از پاک شدن محتوای آپلود شده شما دارد.

برای اینکه با این  مشکل روبرو نشوید، باید حتماً از موزیک هایی استفاده کنید که دارای حق کپی رایت نباشند تا با این مشکل مواجه نشوید. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و یا یوتیوب دارای سیستم های حساس تری نسبت به پلتفرم های دیگر می باشند و در تولید محتوا برای این پلتفرم ها باید حواس خودتان را جمع کنید.

برای اینکه بتوانید یک تولید محتوا خوب و مؤثر انجام دهید، نیاز به منابع موزیک های بدون Copyright دارید. به همین دلیل در ادامه به معرفی چند منبع موزیک های بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب خواهیم پرداخت که حتماً برای شما کاربردی خواهند بود.

کپی رایت چیست؟

کپی رایت در واقع همام حق صاحب اثر است که شما باید آن را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر به تولید موزیک، ویدئو، اثر هنری، دوره آموزشی و یا هر چیز دیگری می پردازید؛ تمام حق استفاده و ارائه آن متعلق به شما می باشد و کس دیگری اجازه استفاده از آن ها ندارد.

اگر کس دیگری بخواهد از موارد ذکر شده که توسط شما ساخته شده است، استفاده کند؛ باید درخواست خود را به شما ارائه داده و از شما کسب اجازه کند. این درخواست ها در برخی موارد همراه با پیشنهاد مالی نیز می باشند.

اما تولید کنندگان محتوا وقت برای پیدا کردن صاحب هر اثر و همچنین کسب اجازه از هر کدام از آن ها ندارند. البته لازم به ذکر است که بسیاری از آن ها برای استفاده از آثارشان درخواست پول می کنند که برای یک تولید کننده محتوا پرداخت آن وجه اصلاً کار منطقی به حساب نمی آید.

پس اگر قصد تولید محتوای ویدئویی داریم و می خواهید از موزیک بر روی آن ها استفاده کنیم، باید چه کار کنیم؟

راه حل موجود برای شما کاربران این است که از موزیک های بدون کپی رایت و یا موزیک های Royalty Free استفاده کنید. این موزیک ها برای صاحب اثر هیچ حق کپی رایتی ندارد و به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید.

ره حل بعدی هم این است که از موزیک هایی استفاده کنید که تولید کنندگان آن به شما اجازه استفاده داده باشند. فقط بهتر است که در هنگام انتشار محتوا، حتماً نام صاحب اثر را در کپشن ذکر کنید.

به یاد داشته باشید که به جز این دو راه، راه دیگری برای شما وجود ندارد و نمی توانید به هیچ عنوان قانون کپی رایت را دور بزنید و از هر موزیکی استفاده کنید!!!

دانلود آهنگ های بدون کپی رایت

شما می توانید از هزاران راه برای دانلود موزیک های بدون کپی رایت برای استفاده در یوتیوب و اینستاگرام استفاده کنید. این راه ها شامل وب سایت ها، کانال های خاص موجود در یوتیوب و … می شود. از جمله این منابع می توان به دو تا از بزرگترین منابع موجود برای موزیک های بدون کپی رایت اشاره نمود.

اولین منبع Audio Library مخصوص یوتیوب می باشد و دومی هم Sound Cllection فیس بوک است که می توان در آن ها هزاران هزار موسیقی و افکت صوتی بدون حق کپی رایت را پیدا کرده و از آن ها بر روی ویدئو های خود استفاده نمود

Audi Library

Sound Collection

کانال های یوتیوب دانلود موزیک های بدون کپی رایت

شما می توانید علاوه بر منابع گفته شده، از کانال هایی در یوتیوب نیز استفاده کنید که موزیک های بدون کپی رایت را برای استفاده کاربران ارائه داده اند. در ادامه لیستی از این کانال ها برای شما ارائه خواهیم کرد که حتماً برای شما کاربردی است:

Audio Library

Vlog No Copyright Music

NocopyrightSounds

LuKrembo

zero Copyright Music

Chill Out Records – No Copyright Music

کلام آخر

شما می توانید از بسیاری از موزیک ها در هنگام تولید محتوا استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که استفاده از موزیک هایی که دارای حق کپی رایت می باشند، می تواند باعث پاک شدن پست شما از شبکه های اجتماعی شود. البته شما برای حل این مشکل می توانید از موزیک های فاقد کپی رایت نیز استفاده کنید که روش های دستیابی به آن ها را برای شما ارائه داده ایم.

 

مقالات پربازدید این هفته :

لید چیست و چگونه ایجاد می شود ؟

چگونه مشتری را از داخل چت آنلاین بیرون بکشیم ؟

کامل ترین راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید