ریلز اینستاگرام چیست و چگونه آن را فعال کنیم ؟

ریلز اینستاگرام

امروزه قابلیت جدید به اینستاگرام اضافه شده است که با استفاده از آن می توان به سرعت در این شبکه اجتماعی رشد کرد. این قابلیت ریلز نام دارد که با استفاده از آن می توان در اینستاگرام بهتر دیده شد و در نتیجه تعداد فالوور بیشتری را جذب کرده و در ادامه لایک و کامنت بیشتری را دریافت نمود. اگر شما هم می خواهید بدانید که ریلز اینستاگرام چیست و چگونه آن را فعال کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

در مقاله ی دیگری در مورد کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی صحبت کردیم که در لینک زیر می توانید مطالعه کنید :

کامنت مارکتینگ

تعریف ریلز اینستاگرام

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که وقتی در حال گشتن در قسمت اکسپلور اینستاگرام بوده اید، ویدئو هایی را به افکت ها و موزیک های خاصی مشاهده کرده اید که با کلیک بر روی آن ها، ویدئو به صورت کامل و هم اندازه با صفحه نمایش دیوایس شما شده است. این نوع از ویدئو ها، همان ریلز هستند که به گفته خود اینستاگرام، ریلز ها ویدئو های کوتاه و سرگرم کننده ای هستند که از آن ها برای برقراری ارتباط بهتر و نزدیک تر با مخاطبان می توان استفاده نمود.

ریلز داری محدودیت زمانی است و باید بین 15 تا 90 ثانیه باشد و در ساخت آن می توان از بسیاری از افکت ها و موزیک های آماده و پیش فرض موجود در اینستاگرام استفاده نمود تا ریلز حاصل، خلاقانه تر و جذاب تر باشد. یکی دیگر از قابلیت های قابل ملاحظه ریلز، امکان نوشتن کپشن کامل، جذاب و گیرا است که با استفاده از هشتگ در آن می توان ریلز را در اینستاگرام پخش کرده و همچنین امکان تگ کردن افراد دیگر نیز در این نوع از ویدئو ها در اینستاگرام وجود دارد.

از ریلز می توان برای ارتباط بهتر با مخاطب و همچنین به منظور جذب مخاطبین دیگر و رشد صفحه و کسب و کار استفاده نمود؛ چرا که ریلز بسیار سریع تر و راحت تر از محتوا های دیگر به اکسپلور راه پیدا می کند و توسط بسیاری از کاربران مشاهده می شود.

تفاوت ریلز اینستاگرام با تیک تاک

اگر از کاربران تیک تاک باشید، قابلیت ریلز برای شما آشنا به نظر می آید که بسیار شبه به تیک تاک است و از هر دو می توان برای انتشار محتوا ویدئویی جذاب و سرگرم کننده استفاده نمود. اما این ریلز اینستاگرام و تیک تاک دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • مدت زمان ویدئو آپلودی

یکی از تفاوت های این دو در مدت زمان ویدئو ها است که در ریلز اینستاگرام می تواند بین 15 تا 90 ثانیه طول بکشد ولی در تیک تاک هر ویدئو می تواند تا 10 دقیقه نیز به طول بیانجامد.

  • تدوین

برای آپلود و ساخت ویدئو با استفاده تیک تاک می توان تعداد بسیار بالایی از افکت ها و قالب های آماده و متنوع استفاده نمود اما در ساخت ریلز اینستاگرام فقط می توان از تعداد مشخصی افکت برای ساخت ویدئو استفاده نمود.

  • کاربرد

با اینکه امروزه به تیک تاک هم به عنوان راهی برای جذب نسل جدید و برندینگ نگاه می شود اما همچنان کاربران بسیار زیادی به تیک تاک به عنوان یک نرم افزار و پلتفرم سرگرم کننده نگاه می کنند که فقط از آن برای گذراندن وقت خود استفاده می کنند. اما ریلز اینستاگرام از جمله قابلیت های موجود در اینستاگرام است. از این رو کاربران نیاز به رفتن به نرم افزار دیگر و مشاهده ویدئو ها و پست های کاری شما ندارند و به راحتی می توانید آن ها را جذب کسب و کار و صفحه خود کنید.

البته لازم به ذکر است که تیک تاک در ایران جزو دسته نرم افزار ها و پلتفرم های فیلتر شده است که باعث می شود که سرمایه گذاری و تولی محتوا در این نرم افزار به منظور دیجیتال برندینگ کار معقولانه ای به نظر نیاید.

تفاوت ریلز اینستاگرام با استوری

شاید برای شما هم سؤال شود که چرا با وجود استوری اینستاگرام باید از ریلز برای به اشتراک گذاشتن ویدئو ها و محتوا های ساخته شده استفاده کنیم؟ ریلز و استوری اینستاگرام دارای تفاوت هایی هستند که هر کدام هدف خاص خود را دنبال می کنند. در ادامه به بعضی از این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد:

  • ریلز همیشه در قالب ویدئو است؛ اما استوری می تواند در قالب متن، عکس و یا ویدئو باشد.
  • زمان ریلز می تواند بین 15 تا 90 ثانیه باشد، اما حداکثر زمان هر استوری فقط 15 ثانیه است.
  • استوری برای کاربرانی که شما را دنبال می کنند نمایش داده می شود ولی ریلز ریلز به صورت عمومی منتشر شده و می تواند با ورود به اکسپلور کاربران زیادی را جذب کند.
  • وقتی که اکانت دیگری را در استوری منشن می کنید، استوری در صفحه آن اکانت نمایش داده نمی شود، اما اگر اکانتی را در ریلز تگ کنید، ریلز در لیست ریلز های او نیز نمایش داده می شود.
  • عمر استوری 24 ساعت می باشد ولی ریلز تا زمانی که حذف نشود به دیگر کاربران نمایش داده خواهد شد.

آموزش فعال کردن ریلز در آیفون

در مطالب بالا شما را با ریلز و ویژگی های منحصر به فرد این قابلیت آشنا کردیم، اما چگونه باید این قابلیت را در آیفون ها فعال کنیم؟ برای پاسخ به این سؤال، روند زیر را دنبال کنید:

  1. در گام نخست باید وارد نرم افزار اینستاگرام شده و سپس وارد صفحه استوری خود شوید. در ادامه باید افکتی را انتخاب کرده و بر روی نام افکت کلیک کنید.
  2. سپس باید بر روی گزینه Viw effect page ضربه بزنید. در ادامه ریلز های زایدی به شما نمایش داده می شود که می توانید هر کدام را انتخاب کنید.
  3. بعد از انتخاب ریلز مورد نظر، بر روی آیکون سمت رایت بالا که عکس دوربین می باشد، کلیک کنید و سپس می توانید به راحتی اولین ریلز خود را ضبط کنید. لازم به ذکر است که زمان باقی مانده برای ریلز را در بالای صفحه می توانید مشاهده کنید.
  4. بعد از ضبط ویدئو بر روی گزینه Next ضربه بزنید. در این مرحله می توانید ریلز خود را مشاهده کرده و یا استیکر و ایموجی های مورد نظر خود را به آن اضافه کنید و بر روی Next ضربه بزنید.
  5. در آخر هم می توانید در فیلد های مشخص شده، افرادی را تگ کنید، لوکیشنی را اضافه کنید و کپشن ریلز خود را بنویسید و بر روی Share  ضربه بزنید.

تنظیمات ریلز در آیفون

در ریلز می توان سرعت پخش ویدئو را مشخص نمود که می تواند از 0.5 تا 3 تنظیم شود. علاوه بر آن می توانید از تایمر ریلز استفاده کرده و گوشی خود را بر روی پایه و یا بخشی قرار دهید و سپس با تمام شدن شمارش معکوس، ریلز شروع به ضبط شدن می کند.

یکی دیگر از قابلیت های جذاب ریلز این است که می توانید ویدئو های مختلف را به هم بچسبانید، به این صورت که دست خود را بر روی دکمه ضبط نگه داشته و سپس آن را ول کنید و دوباره به ضبط ادامه ویدئو بپردازید.

آموزش فعال کردن ریلز در اندروید

اگر شما هم بر روی دیوایس اندروید خود امکان استفاده از ریلز را ندارید، نگران نباشید، می توانید با طی کردن روند زیر ریلز اینستاگرام را برای خود فعال کنید:

  1. برای این کار به یک کامپیوتر و همچنین مرورگر کروم نیاز دارد. در گام نخست باید وارد مرورگر کروم شده و سپس افزونه INSSIST را بر روی کروم نصب کنید.
  2. سپس برای فعال کردن این افزونه باید بر روی پازل که در سمت چپ بالای مرورگر وجود دارد، ضربه بزنید و با ضربه زدن بر روی افزونه ذکر شده، بر روی گزینه Ok, LETS GO ضربه بزنید.
  3. سپس باید مشخصات اینستاگرام خود را وارد کنید.
  4. با وارد شدن به اکانت اینستاگرام خود و ضربه بر روی + موجود می توانید گزینه Reels را انتخاب و ویدئو مورد نظر خود را انتخاب و بارگذاری کنید.
  5. در گام آخر هم می توانید کپشن مورد نظر خود را برای ریلز وارد کرده و سپس بر روی گزینه Share  ضربه بزنید. البته که باید گزینه Also Share to Feed نیز فعال باشد.

فعال سازی ریلز با استفاده از Kiwi

اگر به کامپیوتر دسترسی ندارید و می خواهید با استفاده از تلفن همراه خود ریلز را بارگذاری کنید، می توانید از افزونه INSSIST بر روی مرورگر Kiwi استفاده کنید. برای این کار باید روال زیر را طی کنید:

  1. ابتدا باید مرورگر Kiwi را بر روی دیوایس خود نصب کرده و سپس با ورود به آن بر روی سه نقطه موجود ضربه بزنید و گزینه Extension را در بالای صفحه انتخاب کنید.
  2. در ادامه باید بر روی گزینه + (from store) ضربه بزنید و عبارت INSSIST را جست و جو کرده و سپس نصب کنید.
  3. بعد از نصب، باید بر روی سه نقطه ضربه بزنید، افزونه ذکر شده را انتخاب کرده و سپس گزینه Desktop site را فعال کنید. به همین راحتی می توانید روند انتشار ریلز را شروع کنید.

کلام آخر

ریلز اینستاگرام از جمله قابلیت هایی است که به تازگی به مجموعه قابلیت های این شبکه اجتماعی اضافه شده است. اما این که ریلز اینستاگرام چیست و چگونه آن را فعال کنیم را در بالا برای شما عزیزان توضیح داده ایم و شما می توانید با استفاده از این قابلیت به جذب مخاطبان و دیجیتال برندینگ بهتر و با بازده بالا تر بپردازید.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

مقالات پربازدید این هفته :

تبلیغات کلیکی چیست ؟

تقویت مقالات جدید با لینک سازی داخلی

تکنیک Content First در طراحی سایت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید