معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن | حسین سهرابی

معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن

یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ که توسط بسیاری از وب سایت ها استفاده می شود، استفاده از ویدئو های مختلف برای جذب مخاطبین بیشتر است. بسیاری از وب سایت ها از سال 2018 به بعد از ویدئو ها برای انتقال پیام خود به مخاطبین استفاده می کنند. در این میان نیز مفهومی با عنوان سئو ویدئو نیز بیشتر مورد توجه کاربران و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. در ادامه به معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن در سال 2022 خواهیم پرداخت پس تا انتها با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز اگر تمایل به مطالعه رزومه مهندس سهرابی را دارید به لینک زیر مراجعه کنید :

حسین سهرابی

معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن

امروزه با توجه به افزایش سرعت اینترنت و همچنین کاهش قیمت بسته های اینترنتی باعث شده است که بسیاری از وب سایت ها به تولید محتوا های ویدئویی روی بیاورند و از آن برای جذب کاربران بیشتر به وب سایت خود استفاده کنند. از طرفی هم با توجه به نظر سنجی های موجود نشان می دهد که 43 درصد کاربران دسترسی به محتوای ویدئویی و تماشای آن را به مطالعه مقاله و مطلب ترجیح می دهند.

محل بارگذاری و تأثیر آن بر سئو ویدئو

یکی از اولین گام هایی که باید در بارگذاری محتوای ویدئویی به آن توجه کنید، فضایی است که در صفحه خود برای بارگذاری ویدئوی خود در نظر گرفته اید و یا پلتفرمی که ویدئوی خود را در آن بازگذاری می کنید.  در حال حاضر یوتیوب را می توان به عنوان دومین موتور جست و جو گوگل دانست که بسیار کاربردی است و می توان از آن برای پیدا کردن هر محتوای ویدئویی استفاده نمود.

با استفاده از یوتیوب و آپارات می توان هزینه های مربوط به بازگذاری ویدئو را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و همچنین در کنار کاهش هزینه بازگذاری، می توان باعث بالا رفتن جایگاه شما در رتبه بندی گوگل شده و وب سایت شما را در بالای لیست جست و جو های خود نمایش می دهد.

در حال حاضر اگر شما سؤالی را در گوگل جست و جو کنید، حداقل 55 درصد از نتایج نمایش داده شده به شما، شامل ویدئو ها خواهد بود و بیشترین وب سایت هایی که در آن ها ویدئو ها آپلود شده اند، یوتیوب و آپارات می باشد. از این رو می توان گفت که اگر ویدئوی خود را در این دو پلتفرم بارگذاری کنید، از شانس بیشتری برای کسب جایگاه بهتر برخوردار می باشید. در ادامه به معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن در سال 2022 خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تکنیک های سئو ویدئو در آپارات

شما به راحتی می توانید بر روی آپارات کانال مخصوص به خود را ایجاد کنید و با استفاده از آن علاوه بر وب سایت خودتان، فضایی برای ارائه محتوا های ویدئو نیز داشته باشید. به صورت معمول وقتی که ویدئوی خود را بر روی آپارات بارگذاری می کنید، از زمانی که آن ویدئو را در وب سایت خود قرار می دهید، جایگاه بهتری کسب می کند و کاربران بیشتری آن ویدئو را تماشا می کنند.

اگر شما هم می خواهید محتوای ویدئویی خود را بر روی کانال و صفحه شخصی خود بر روی آپارات بارگذاری کنید، بهتر است که نکات زیر را رعایت کنید:

  • بهتر است که در آپارات یک کانال رسمی ایجاد کرده و کلیه اطلاعات مهم خود که شامل آدرس وب سایت و … می باشد را در آن قرار دهید.
  • شما باید ویدئوی خود را در دسته بندی های مشخص و تفکیک شده بازگذاری کنید. با این کار در هر دسته بندی یک صفحه جدید برای شما ایجاد می شود که می تواند باعث جذب بیشتر مخاطبان به آن ویدئو شود.
  • ویدئوی خود را بر اساس محتوا و همچنین نیاز کاربران برچسب گذاری کنید. از جمله فاکتور هایی که در آپارات باعث بیشتر دیده شدن ویدئوی شما می شود، برچسب گذاری است چرا که می تواند ویدئو را در بخش های مختلف به کاربران نمایش دهد.
  • برای هر کدام از ویدئو هایی که آپلود می کنید، یک متن و توضیحات درست و کامل ارائه کنید و حتی می توانید لینک مربوط به مطلب آن را در وب سایت خود نیز در این قسمت قرار دهید.
  • برای نمایش ویدئو در وب سایت خود به جای iFrame از کد اسکریپت استفاده کنید.
  • به نظرات کاربران به خوبی و کامل پاسخ دهید و سؤالات آن ها را بی جواب نگذارید.
  • کپی رایت و آدرس وب سایت خود را بر روی ویدئوی خود قرار دهید و به هیچ عنوان به کپی رایت قرار داده شده توسط آپارات بسنده نکنید.

تکنیک های Seo Video برای قرار دادن آن بر روی وب سایت خودمان

در بسیاری از وب سایت های نیز مشاهده شده است که ویدئو ها را در صفحه خود وب سایت بازگذاری می کنند. با این کار جایگاه مقاله شما در نتایج گوگل بهبود خواهد یافت و همچنین شانس بیشتری برای جذب کاربران خواهید داشت. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم نمود که برای قرار دادن ویدئو بر روی وب سایت خود باید رعایت کنید:

  • در وب سایت خود به جای استفاده از پلیر Flash، از پلیر HTML2 استفاده کنید.
  • ویدئوی خود را در ابتدای مقاله خود قرار دهید و آن را پس از یک یا دو پاراگراف ابتدایی مقاله خود قرار دهید. هرچه قدر که ویدئوی خود را در قسمت های انتهایی مقاله خود قرار دهید، تأثیر آن کمتر خواهد شد و کمتر توسط کاربران مشاهده می شود.
  • از نشانه گذاری های استاندارد برای ویدئو های خود استفاده کنید. در صورت استفاده از Schema شانس شما برای حضور در بخش Video در نتایج جست و جو گوگل بسیار پایین خواهد بود.
  • بهتر است که قبل از ویدئو یک تگ h2 قرار دهید و سپس در پایین آن نیز یک فضای متنی برای ارائه توضیحات در مورد ویدئو داشته باشید. در صورت نشانه گذاری صحیح، ویدئوی شما جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص خواهد داد.
  • از ویدئو های کوتاه و با حجم کم استفاده کنید. اگر زمان ویدئوی شما بیشتر از 10 دقیقه بوده و حجم آن بیشتر از 16 مگابایت، کاربران علاقه کمتری به دیدن آن داشته و ویدئوی شما بازدید کمتری می خورد.
  • یکی از پر اهمیت ترین قسمت های ویدئو، 15 ثانیه اول آن است که می تواند کاربران را به دیدن ویدئوی موجود جذب کند.

بهتر است ویدئوی خود را در آپارات بازگذاری کنیم یا وب سایت خودمان؟

عوامل بسیار زیادی بر انتخاب این موضوع تأثیر گذار می باشند. به طور معمول ویدئوها برای بازاریابی محتوا تهیه شده و بارگذاری می شود. این تیزر های که به عنوان تیزر های تبلیغاتی، معرفی محصولات، گزارش سمینار و … می باشد را بهتر است که در آپارات بارگذاری کنید چرا که هزینه هاستینگ شما کاهش یافته و همچنین شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت.

باید به این نکته اشاره نمود که هر چقدر هم که استاندار های سئو را در ویدئوی خود رعایت کنید، با آپلود کردن ویدئوی خود در آپارات هیچ بازدید کننده ای وارد وب سایت شما نخواهد شد و عملاً فقط شما نام برند خود را به علاقه مندان این حوزه می شناسانید.

اگر ویدئوی شما جنبه آموزشی دارد می توانید آن را بر روی وب سایت خود آپلود کنید. همچنین می توانید در کنار ویدئوی خود به ذکر محتوای متنی نیز پرداخته و در نتیجه کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.

کلام آخر

از سال 2018 به بعد با توجه به گسترش اینترنت و همچنین ارزان شدن تعرفه آن، محتوای ویدئویی از طرفداران بیشتری برخوردار شده است. به صورتی که وب سایت ها برای جذب کاربران بیشتر و اختصاص ترافیک بالا تر به خود، از ویدئو ها استفاده می کردند. در مطلب بالا به معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تأثیر آن در سال 2022 پرداختیم که می توانید از آن ها برای بهبود جایگاه وب سایت خود استفاده کنید. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشید و از آن برای بهبود سئو خود استفاده کنید.

 

مطالب پربازدید :

هزینه انجام سئو چقدر است ؟

Spam Score چیست و تأثیر اسپم اسکور روی سئو

تبلیغات cpa چیست

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید