تقویت مقالات جدید با لینک سازی داخلی | حسین سهرابی

تقویت مقالات جدید با لینک سازی داخلی

اگر از فعالان حوزه سئو هستید و یا وب سایتی برای خود دارید و می خواهید سایت خود را به رتبه های بالای جست و جو گوگل برسانید، حتماً نام لینک سازی داخلی را شنیده اید. لینک سازی داخلی از جمله ایمن ترین و بهترین راه های موجود برای تقویت یک وب سایت بوده و با استفاده از آن می توان رتبه وب سایت را بالا تر برده و در نتیجه ترافیک بیشتری را دریافت نمود. برای آشنایی با روش تقویت مقالات جدید با لینک سازی داخلی تا انتها با ما همراه باشید.

قبلا در مقاله ی دیگری در مورد سئو ویدیو صحبت کرده بودیم که در مقاله زیر می توانید به طور کامل راجع به آن مطالعه کنید :

سئو ویدئو

لینک سازی داخلی برای تقویت مقالات

همان طور که گفتیم، یکی از بهترین و ایمن ترین روش های موجود برای تقویت وب سایت ها، لینک سازی داخلی است. در بسیاری از وب سایت ها با توجه به میزان رقابت و همچنین سختی کلمات کلیدی، دیگر ناز به لینک سازی خارجی نمی باشد و به راحتی و با رعایت اصول تکنیکال سئو، ارائه محتوا با کیفیت و لینک سازی داخلی می توان به راحتی رتبه وب سایت را بالا برد.

ربات های گوگل برای درک بهتر موضوعی که در صفحه وب سایت وجود دارد، از لینک های موجود در آن استفاده می کنند. این ربات ها کلیه لینک های موجود در صفحه را آنالیز کرده و ارزش و اعتبار آن ها را با توجه به متن لینک شده افزایش می دهند.

با توجه به این موضوع وقتی که مقاله جدیدی را در وب سایت قرار می دهیم، سعی می کنیم با لینک کردن مقالات قدیمی تر و همچنین صفحه های با اعتبار وب سایت در آن مقاله، اعتبار و ارزش آن را بالا تر ببریم. در ادامه به روش هایی خواهیم پرداخت که به راحتی می توانید با استفاده از آن ها جایگاه وب سایت خود را تا حد خوبی بالا ببرید.

مقالات جدید چه لینک هایی دریافت می کنند؟

وقتی که شما مقاله ای را در وب سایت خود منتشر می کنید، عملاً قسمتی از فرایند لینک سازی داخلی را انجام داده اید. در وب سایت شما فضاهایی وجود دارد که مقالات در آنجا نمایش داده می شود؛ در ادامه به این بخش ها اشاره می کنیم:

  • صفحه اصلی وب سایت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین صفحاتی که در هر وب سایت وجود دارد، صفحه اصلی آن است. چرا که از جمله مهمترین عوامل اعتبار سنجی وب سایت به شمار می رود. با توجه به این موضوع در بسیاری از وب سایت ها فضایی قرار گرفته است که در آن به نمایش مقالات جدید و با هر محتوایی که به تازگی تولید شده است، تعبیه شده است. اما این موضوع مشکل خاص خود را دارد. مشکل وقتی شکل می گیرد که با انتشار مقاله جدید، این بخش بروزرسانی شده و دیگر لینک داخلی مقاله در آن وجود ندارد. پس با توجه به این موضوع نمی توان این روش را به عنوان راه حل دائمی استفاده نمود.

  • برچسب یا صفحات دسته بندی شده

محتوای ساخته شده در هر وب سایت، شامل یک یا چند دسته بندی مختلف می شود که اصطلاحاً به آن دسته بندی ها، برچسب نیز گفته می شود. این صفحات دارای اهمیت بالایی هستند، چرا که در آن ها به لینک سازی ها داخلی و همچنین لینک سازی های خارجی انجام گرفته است و تأثیر مستقیمی بر سرعت ایندکس و افزایش اعتبار مقالات جدید دارند.

در صفحات آرشیو تعداد محدودی از مقالات وجود دارد که وقتی مقاله جدید منتشر می شود، با انتشار آن، یکی از موضوعات قرار گرفته در آن به صفحه دوم منتقل می شود. مقالاتی که در اولین صفحه قرار می گیرند دارای اهمیت بسیار بالایی هستند چرا که دارای بیشترین ارزش و اعتبار از نظر لینک سازی داخلی می باشند.  پس می توان گفت که این فضا نیز در هنگام انتشار مقالات بسیار مهم بوده ولی به مرور زمان ارزش و تأثیر خود را از دست می دهد.

  • نمایش مقالات مرتبط در صفحه دیگر مقالات

در بسیاری از وب سایت های موجود در اینترنت، فضایی برای نمایش مقالات مرتبط در نظر گرفته شده است. در وب سایت های مختلف عملکرد این بخش متفاوت است. بعضی به نمایش آخرین مقالات منتشر شده در وب سایت می پردازند و بعضی دیگر به آخرین مقالات منتشر شده در آن برچسب می پردازند. پس می توان گفت که با انتشار یک محتوا جدید، تعداد زیادی از لینک ها از سایر صفحات وب سایت برای آن ایجاد می شود ولی با توجه با انتشار مقالات جدید، این فضا به مرور زمان تغییر کرده و مقالات جدیدی در آن قرار می گیرد.

به طور کلی می توان گفت که لینک سازی داخلی در فضا های ذکر شده می تواند ارزش و اعتبار بسیار زیادی را برای وب سایت ما کسب کند اما با مرور زمان و انتشار مقالات جدید در وب سایت، این اعتبار دچار ضعف خواهد شد.

برای حل این مشکل می توان از لینک های مقالاتی در وب سایت استفاده نمود که قدیمی بوده و ارزش خود را حفظ کرده اند و به مرور زمان ارزش خود را از دست نمی دهند. در ادامه به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت و راه حلی برای استفاده از این لینک ها برای شما ارائه خواهیم نمود.

  • لینک سازی داخلی و استفاده از مقالات قدیمی مرتبط

همان طور گه گفته شد، با استفاده از لینک های مقالات جدید، به مرور زمان و انتشار مقالات دیگر، ارزش آن افت خواهد کرد. برای حل این مشکل باید از مقالات قدیمی و با اعتبار موجود و همچنین مرتبط با مقاله جدید استفاده نمود. البته که انجام این کار می تواند بسیار دشوار باشد. در ادامه به چند نمونه از سختی ها و مشکلات این کار اشاره می کنیم:

در بسیاری از وب سایت ها، چند نویسنده به صورت همزمان در حال کار هستند. با توجه به این موضوع نویسندگان اطلاع دقیقی از محتوا ها و مقالات منتشر شده در وب سایت ندارند.

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که با توجه به اینکه زمان زیادی از انتشار مقالات گذشته است، ممکن است نتوانید مقالات مرتبط قدیمی را با مقاله جدید پیدا کنید.

پیدا کردن مقالات قدیمی مرتبط و آنالیز برچسب های مختلف موجود در وب سایت می تواند بسیار زمان بر بوده و در بسیاری از موارد نیز نمی توان مقالات مرتبط را پیدا کرد.

برای اینکه از تاثیر مقالات قدیمی بر سئو سایت مطلع شوید می توانید مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید که کامل راجع به این موضوع توضیح داده است :

تاثیر مقالات قدیمی روی سئو سایت

با توجه به موارد ذکر شده، پیدا کردن مقالات موجود در وب سایت می تواند بسیار زمان بر باشد و در بعضی موارد نیز دور از دسترس باشد. اما راه حلی نیز وجود دارد، این راه حل استفاده از گوگل می باشد.

با توجه به این تمام صفحات و مقالات شما در گوگول آپلود شده و وجود دارد، ربات های گوگل به بررسی صفحات و مقالات وب سایت پرداخته و الگوریتم های آن ها به درک محتوا های آن ها می پردازند. با استفاده از این الگوریتم ها و درک بهتر محتوا های موجود در وب سایت، گوگل به رده بنده و رتبه بندی صفحات مختلف وب سایت شما می پردازند.

با جستجو در گوگل، صفحات مختلفی برای شما نمایش داده می شود، برای پیدا کردن بهترین صفحات راه حلی وجود دارد. کافی است که آدرس وب سایت خود را با عمل گر site: در گوگل جستجو کنید و عبارت کلیدی مقاله جدید را در ادامه به آن اضافه کنید.

با استفاده از روش گفته شده، به راحتی می توان به پیدا کردن مقالات و صفحه های مرتبط در وب سایت پرداخته و از لینک هایی استفاده نمود که دارای اعتبار بالایی می باشند. اما به این نکته توجه داشته باشید که برای هر مقاله مجبور نیستید که تعداد بالایی از لینک ها را استفاده کنید.

با استفاده از این روش می توانید مقالات قدیمی وب سایت را بروزرسانی کرده و در نتیجه کاربران می توانند هنگام مطالعه منابع جدیدی را پیدا کنند و همچنین می توان با استفاده از مقالات، به لینک سازی ارزشمند دست پیدا کرد که می تواند رتبه مقاله را در گوگل بالاتر ببرد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک سازی بی هدف نه تنها به بهبود جایگاه آن مقاله کمک نمی کند بلکه می تواند درک گوگل را نیز از محتوا های قدیمی تغییر داده و دچار اشتباه کند.

کلام آخر

تقویت مقالات جدید با لینک سازی از جمله روش هایی است که کاربران می توانند به راحتی از آن برای بالا بردن رتبه صفحات خود در گوگل استفاده کنند. در لینک سازی داخلی می توان از صفحات جدید و قدیمی استفاده نمود و آن ها در مقاله جدید منتشر شده قرار داد. در بالا به صورت کامل به توضیح روش های تقویت مقالات جدید با لینک سازی پرداخته ایم که امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.

 

مقالات پربازدید این هفته :

تکنیک های شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند

استفاده از کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی

لینک نوفالو استفاده کنیم یا نه ؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید