بازاریابی پیامکی از فروش تا وفادار کردن مشتری

بازاریابی پیامکی

یکی از پر قدرت ترین و در عین حال مرسوم ترین روش های تبلیغاتی، استفاده از پیامک است. بازاریابی پیامکی از جمله روش هایی است که می تواند مشتری های بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد و از طرف دیگر می تواند مشتری های شما را وفادار خدمات و یا محصولی که ارائه می کنید، نگه دارد. برای آشنایی با این نوع از بازاریابی تا انتها با ما همراه باشید.

تعریف کلی بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی از جمله روش های بازاریابی است که بسیار شبه به بازاریابی ایمیلی می باشد و کسب و کار های با استفاده از آن می توانند خدمات و محصولات خود را به تعداد بالایی از کاربران معرفی کنند. البته که ارسال این نوع از پیامک ها تنها با استفاده از سامانه های مخصوص طراحی شده برای آن امکان پذیر است و نمی توان آن را با استفاده از یک دیوایس انجام داد.

بازاریابی پیامکی می تواند بسیار مفید باشد. این نوع از بازاریابی به شیوه های مختلفی اتفاق می افتد و کاربران با استفاده از آن می توانند کاربران را به کسب و کار خود جذب کنند. از این نوع از پیامک ها به شیوه های متفاوتی از قبیل راه اندازی محصول، خطوط جدید، فروش، پیشنهادات ویژه کاربران و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود.

با استفاده از بازاریابی پیامکی و ارسال این نوع از تبلیغات برای کاربران، وقت آن ها برای گوش دادن و یا نگاه کردن به تبلیغات کسب و کار شما گرفته نمی شود و می توانند کوتاه ترین پیام را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کرده و در صورت نیاز از خدمات شما استفاده کرده و یا محصول شما را خریداری کنند.

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی

امروزه همه افراد جامعه از تلفن همراه های مختلف استفاده می کنند و روزانه ساعات زیادی را به استفاده از آن ها اختصاص می دهند. حال شما تصور کنید که در حال استفاده از تلفن همراه، پیامکی را دریافت کنید که محصول و یا خدماتی را ارائه می کند که شما به آن نیاز دارید، این مورد می تواند بسیار جذاب و در عین حال کاربری باشد. استفاده از پیامک برای تبلیغات دارای مزایای دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • سرعت موجود در این نوع از بازاریابی باعث می شو که برای بسیاری از شرایط که در آن دسترسی سریع به پیام برای شما اهمیت دارد، می توانید روش بسیار مناسبی باشد.
  • این نوع از بازاریابی بسیار انعطاف پذیر می باشد. شما می توانید از این روش برای ارتباط مستقیم و هرچه بهتر با مشتری های خود استفاده کرده و بدون هیچ مسئله ای محصول و یا خدمات خود را به آن ها معرفی کنید.
  • شما می توانید مشتریان خود را وارد لیستی کنید و با استفاده از آن لیست، پیامک های خاصی را برای آن ها ارسال کنید که می تواند باعث جذب بیشتر آن ها و در نتیجه ایجاد وفاداری بین شما و مشتری های شما شود.
  • با استفاده از بازاریابی پیامکی می توان افراد مختلفی را در رده سنی های مختلف و همچنین با توجه به علایق مختلف آن ها، مورد هدف قرار داد. البته لازم به ذکر است که شما ملزم به ارسال پیام برای همه افراد جامعه نمی باشد و باید با توجه به کسب و کار خود جامعه هدف را شناسایی کرده و پیامک های تبلیغاتی را برای آن ها ارسال کنید.
  • شما می توانید در کنار روش های دیگری که در تبلیغات دارید، از روش بازاریابی پیامکی نیز استفاده کنید که نه تنها باعث هدر رفتن هزینه نمی شود بلکه می تواند مکمل بسیار خوبی برای روش های دیگر شده و با استفاده از همه آن ها، بازاریابی خوب و درستی را داشته باشید.

چگونه در بازاریابی پیامکی موفق باشیم؟

شما برای اینکه بتوانید در این روش تبلیغاتی موفق ظاهر شوید و افراد بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید و محصولات و یا خدمات خود را به آن ها بفروشید، می توانید پیشنهادات وسوسه انگیزی را برای آن ها مطرح کنید. به عنوان مثال می توانید تخفیف، تست رایگان، ارائه سرویس های هزینه ای به صورت رایگان و … را به افراد ارائه کنید. در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که می تواند از جمله عوامل موفقیت شما در این روش از بازاریابی باشد:

  • شما باید محتوا های ارسالی خود را منحصر به فرد کنید؛ همواره مشاهده شده است که بسیاری از کسب و کار ها از یک نوع از پیامک های پیش فرض برای معرفی محصول و خدمات خود استفاده می کنند. اما شما برای موفقیت در این زمینه باید پیامک های منحصر به فردی را به افراد هدف خود ارسال کنید.
  • شما باید علایق شخصی مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید؛ در هر نوع از کسب و کار از خدماتی گرفته تا ارائه محصولات مختلف، شما باید علاقه مشتریان خود را در نظر بگیرید تا بتوانید هرچه بهتر پیامک ها را طراحی و طرح های درستی را به مشتریان خود ارائه کنید تا علاوه بر جذب مشتریان جدید، مشتری های خود را نیز وفادار کنید.
  • برای موفقیت بهتر است که هر پیامکی را به هر مشتری ارسال نکنید؛ پیامک های تبلیغاتی دریافت شده توسط افراد، در لحظات اول حذف خواهد شد. اما اگر شما پیامک را در زمان درست و به صورت خوب و کاربردی ارسال کنید، می توانید باعث جذب مشتری شود.
  • از متن های کوتاه و متمرکز استفاده کنید؛ در بازاریابی پیامکی فرصتی برای اشتباه ندارید و باید دقت بسیاری را به خرج دهید تا با اضافه گویی و ارسال بیهوده پیامک به کاربران، فرصت جذب آن ها را از دست ندهید.
  • از بازار گرمی ها، ربان عامیانه و اختصار نویس اجتناب کنید؛ اگر شما از متن نامناسبی در پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید، افراد بدون هیچگونه درنگی به پاک کردن آن پیامک پرداخته و شما در تبلیغات ناموفق خواهید بود.
  • خود را معرفی کرده و هویت خود را به آن ها بازگو کنید؛ اگر شما دارای برندی جدید می باشید، بهترین راه حل معرفی خود است که افراد هدف شما، برند شما را شناخته و با محصولات و یا خدمات شما آشنا شوند. در نتیجه می توانید هرچه بهتر و بدون هیچ اضافه کاری به فروش محصولات خود بپردازید.
  • با استفاده از پیام خود، احساس ویژه ای را در مشتری به وجود بیاورید؛ هر پیامکی را برای مشتریان خود ارسال نکنید، چرا که مشتریان می توانند هر نوع از اخبار را که مد نظرشان است را از وب سایت ها و یا تبلیغات خیابانی به ست بیاورند. شما باید پیامکی ویژه را برای مشتریان خود ارسال کنید تا بر روی آن ها تأثیر گذاشته و جذب محصولات و یا خدمات شما شوند.

کلام آخر

استفاده از پیامک در امر تبلیغات یکی از جذاب ترین و در عین حال متداول ترین روش های موجود برای تبلیغات محصول و یا خدمات می باشد. شما می توانید از پیامک به معرفی محصول و یا خدمت مخصوص خود استفاده کنید ولی باید به یاد داشته باشید که برای جذب و یا وفادار کردن مشتری به برند خود، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید که می تواند برای شما تعیین کننده باشد.

 

مقالات پربازدید این هفته :

مقالات قدیمی چه تأثیری بر سئو سایت دارند ؟

لینک نوفالو استفاده کنیم یا نه ؟

کامنت مارکتینگ برای بهبود سئو داخلی

آموزش تغییر دامنه سایت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید