چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنید ؟ | حسین سهرابی

چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنید ؟

در این مقاله در مورد اینکه چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنید صحبت خواهیم کرد . اگر شما وارد گوگل مپ شوید، مکان های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. از این مکان ها می توان به رستوران ها، کافه ها، ادارات و … اشاره نمود. این آدرس ها برای دسترسی هرچه بهتر کاربران به گوگل مپ اضافه شده اند. حال اگر بخواهید آدرس شرکت و یا وب سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید، باید از چه روشی استفاده کنید؟ یکی از سؤال هایی که همواره کاربران با آن مواجه بوده اند این است که چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ برای پیدا کردن پاسخ این سؤال تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت مکان خود در گوگل مپ

گوگل سرویس های بسیاری را به کاربران خود ارائه می دهد که افراد مختلف می توانند از آن ها بر روی دیوایس های هوشمند خود استفاده کنند. این سرویس ها برای سهولت استفاده کاربران طراحی و عرضه شده اند و می توانند تجربه کاربردی بهتری را به افراد ارائه کنند.

سرویس های گوگل در زمینه های مختلف فعالیت می کنند که از آن ها به گوگل درایو که فضایی ابری برای ذخیره اطلاعات می باشد، گوگل میت که ابزاری برای برگزاری جلسات به صورت مجازی می باشد، جیمیل که از جمله سرویس های ایمیل است که متعلق به گوگل می باشد و گوگل مپ که سرویس مسیر یابی و نقشه متعلق به گوگل می باشد، می توان اشاره نمود.

هر کدام از این سرویس ها برای کاری طراحی شده اند. گوگل مپ یکی از سرویس های پر استفاده ای است که کاربران می توانند از آن برای مسیر یابی هرچه بهتر استفاده کنند. بر روی نقشه موجود در گوگل مپ اماکن مختلف علامت گذاری شده اند و محبوب ترین های آن ها مشخص شده است.

در نرم افزار گوگل مپ اماکنی چون رستوران ها، کافی ها، مساجد، شرکت های معروف و بسیاری دیگر از اماکن مختلف علامت گذاری و نام گذاری شده اند. این موضوع به شما کمک می کند که در صورت نیاز برای پیدا کردن آن ها، کار ساده ای داشته باشید.

اما مسئله ای که برای صاحبان شرکت ها و رستوران ها وجود دارد این است که چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ این سؤالی است که ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است. البته که روند خیلی سختی ندارد و به راحتی قابل انجام است. برای آشنایی با روند ثبت مکان در گوگل مپ با ما همراه باشید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

گوگل مپ از جمله سرویس های گوگل است که برای مسیر یابی می توان از آن استفاده نمود. اماکن مختلف بر روی نقشه گوگل پلی ثبت شده اند که کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند. حال اگر شما می خواهید مکان مورد نظر خود را برای شرکت و یا جای دیگری بر روی این نقشه ثبت کنید، می توانید از روال زیر استفاده کنید:

  • برای این کار ابتدا باید وارد وب سایت گوگل مپ شوید. با ورود به گوگل مپ می توانید با کلیک و کشیدن ماوس بر روی نقشه، در نقشه جا به جا شوید و موقعیت محلی که می خواهید ثبت کنید را پیدا کنید.
  • پس از اینکه موقعیت مورد نظر خود را پیدا کردید، در منوی سمت چپ کلیک کرده و بر روی گزینه Add a Missing Place که در قسمت انتهایی لیست می باشد، کلیک کنید.
  • با انتخاب این گزینه، یک مارکر، مانند تصویر، بر روی نقشه ظاهر می شود و همچنین فرمی به صورت پاپ آپ برای شما نمایش داده خواهد شد.

راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ

  • شما می توانید با استفاده از ماوس، مکان دقیق مارکر خود را تغییر داده و جای آن را به صورت دقیق تعیین کنید. وقتی که این کار را انجام دهید، بخش آدرس موجود در فرم باز شده برای شما به صورت خودکار پر می شود.
  • حال باید به سراغ فرم بروید و آن را کامل کنید. در این فرم باید نام که می تواند نام تجاری شما با شعار تبلیغاتی، آدرس که شامل آدرس مورد نظر شما، دسته بندی که باید حوزه فعالیت مکانی را که وارد کرده اید را مشخص کنید، شماره تلفن، آدرس وب سایت، ساعت کاری را وارد کنید.

آموزش ثبت مکان خود در گوگل مپ

  • پس از وارد کردن اطلاعات تقریباً کار شما به پایان رسیده است و می توانید بر روی گزینه Submit  کلیک کنید. البته پیشنهاد می شود که اطلاعات وارد شده را دوباره کنترل کنید.

به همین راحتی می توانید مکانی را که می خواهید بر روی نقشه در نرم افزار گوگل مپ وارد کنید. این کار خیلی روند سختی ندارد و شما می توانید مکانی مانند شرکت خود را در گوگل مپ وارد کنید تا هر کسی که می خواهید به شرکت شما بیاید به راحتی بتواند این کار را انجام دهد.

لازم به ذکر است که پس از اضافه کردن آدرس به نقشه می توانید به راحتی تصاویری را نیز از مکان ثبت شده را هم وارد کنید. برای این کار کافی است که بر روی مکان ثبت شده کلیک کنید و در پایین منوی اطلاعات نمایش داده شده برای شما، گزینه add photos را انتخاب کنید تا بتوانید عکس مورد نظر خود را وارد کنید.

نتیجه گیری از مقاله چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنید :

گوگل مپ از جمله سرویس های ارائه شده توسط گوگل است که شما می توانید از آن برای مسیر یابی استفاده کنید. این سرویس دارای ویژگی های بسیاری است که باعث شده است کاربران از آن استفاده کنند. از جمله این ویژگی ها می توان به امکان اضافه کردن مکان مورد نظر به این نقشه می باشد. اگر برای شما هم سؤال شده است که چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟ می توانید از مطلب بالا استفاده کنید.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد، اگر می خواهید باز هم با ترفند های کاربردی آشنا شوید کافی است که سری به وب سایت ما بزنید.

 

مقالات پربازدید این هفته :

بازاریابی پیامکی از فروش تا وفادار کردن مشتری

استراتژی چیست ؛ پلی بین رویا و واقعیت!

گوگل تگ منیجر چیست؟

راهکار های بالا رفتن قدم به قدم نردبان سئو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید