هشتگ چیست و چه کاربری دارد ؟ | SohrabiCo
هشتگ چیست ؟ امروزه با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حتماً اصطلاحاتی مشابه هشتگ ، تگ و بسیاری دیگر را شنیده اید. یکی از پرطرف دارترین و پربازدیدترین ابزارهایی که در اینستاگرام و توییتر و … برای بیشتر دیده شدن پست های شما وجود دارد، هشتگ است. برای آشنایی با مفهوم هشتگ در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید تا کاربردها و تعریف درستی از این ابزار پرطرف دار خدمت شما عزیزان ارائه دهیم .
هشتگ چیست و کاربردهای آن
برای مثال وقتی یک شرکت موبایل سازی بزرگ، تلفن همراه جدیدی را به بازار عرضه میکند. اخبار و عکس ها و تیزرهای تبلیغاتی محصول جدید را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند. تا اینجای کار با مراجعه به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر و فیسبوک و … با حجم بالایی از اخبار مواجه هستیم که در آن ها در حال انتشار است. ولی وقتی زیر پست های منتشر شده، روی هشتگ های موجود کلیک کنید، می توانید به صفحه ای مراجعه کنید که تمام اخبار و پست های به اشتراک گذاشته شده در مورد تلفن همراه جدید در آن موجود است.
بهصورت کلی میتوان بیان کرد که هشتگ ابزاری است که برای رسیدن به یک موضوع و همچنین شناسایی پست های مرتبط بکار میرود. نحوه استفاده از این ابزار هم به صورتی است که باید علامت هشتگ یعنی # وارد و سپس عبارت مورد نظرتان را وارد کنید.
تاریخچه هشتگ
این نشانه از ابتدا در فناوری اطلاعات و اینترنت وجود داشته و از آن برای کاربردهای مختلف استفاده می شده است. بهعنوان مثال در دهه 70 میلادی در برنامه نویسی PDP-11 کاربرد داشته است و همچنین بعدها و در زبان برنامه نویسی C از هشتگ برای مشخص کردن keyword استفاده میشود. بعد از گذشت مدتی و در سال 2014 علامت هشتگ وارد فرهنگ لفت انگلیسی آکسفورد شد.
اما این شکل کاربرد از هشتگ که امروزه قابل مشاهده است، در سال 2007 برای اولین بار توسط کریس مسینا ارائه شده است. از هشتگ برای مشخص کردن گروه ها استفاده می شد که بعدها از محبوبیت بالایی برخوردار شد. تمام کاربران به استفاده از آن روی آوردند و کم کم مفهوم هشتگ چیست روی کار آمد …
نحوه ساخت هشتگ
برای ساخت هشتگ نیاز به برنامه خاص و یا هزینه اضافه ای نیست و به راحتی میتواند توسط همه کاربران شبکههای اجتماعی ساخته شود. هنگامی که میخواهید پستی را به اشتراک بگذارید در قسمت کپشن و یا قسمت متنی پست، بعد از وارد کردن محتوا خود، با استفاده از علامت # و بعد از آن و بدون فاصله عنوان هشتگ مورد نظرتان را وارد کنید.
همچنین از هشتگ در کامنت ها هم می توان استفاده کرد. در شبکه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام این امکان وجود دارد که در کامنت ها هم از هشتگ استفاده شود. این نوع از هشتگ گذاری در درک بهتر مخاطبین کمک نمیکند بلکه فقط باعث میشود که پلتفرم از مطلب شما درک بهتر و بالاتری پیدا کند و به همین وسیله مطالب شما را به کاربران نمایش دهد.
نحوه صحیح هشتگ گذاری
یکی از اشتباهاتی که ممکن است در هشتگ گذاری رخ بدهد افراط در هشتگ گذاری است که نه تنها به دیده شدن بیشتر پست های شما کمک نمی کند بلکه باعث می شود که این ابزار کاربرد خود را از دست بدهد.
تعداد بالایی از شبکه های اجتماعی موجود برای استفاده از هشتگ تعدادی مشخص کرده اند به عنوان مثال در اینستاگرام برای یک پست نمی توان بیش از 30 عدد هشتگ بهره برد. در استوری این شبکه اجتماعی نمیتوان بیش از 10 عدد هشتگ استفاده نمود و همچنین در پینترست هم سقف استفاده از هشتگ هم 20 عدد برای هر پین تعیین شده است.
بازم به ذکر است که نباید از تمام ظرفیت تعدادی موجود در این پلتفرم ها استفاده نمود. باید در انتخاب هشتگ ها وسواس خاصی به خرج دهید تا بتوانید بهترین باز خورد ممکن را دریافت کنید. تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه و برندتان در شبکه های اجتماعی کار بدی نیست اما باید به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده بیش از حد از هشتگ ها شکل تهاجمی به تبلیغات شما می دهد و باعث می شود کیفیت کار شما افت کند لذا مفهوم هشتگ چیست از خود اینکه ظاهر آن چیه خیلی مهم تره !
یک نکنه میلیون دلاری
اگر دقت کنید همه به دنبال رفتن در اکسپلور اینستاگرام هستند اما واقعیت اینه که در شروع کسب و کار تقریبا خیلی محاله که پیجی به اکسپلور بره ! لذا یکی از مهمترین ابزارهای ورودی گرفتن همین هشتگ هست و شما میتوانید با تولید محتوا حرفه ای تخصص خودشون رو به کاربر نشان دهید و آن را به مشتری تبدیل کنید پس خیلی با دقت این مقاله هشتگ چیست را چند بار مطالعه کن و نکته ای که باید بگیری رو بگیر ! 🙂
تعداد هشتگ هایی که میتوانیم استفاده کنیم
ببینید هر پلتفرمی یک قانونی داره مثلا اینستا یک تعدادی میتونید و تویتر و … متفاوت ! اما نکته ای که باید بهش دقت کنید اینه که هیچ موقع شور یه چیز رو درنیارید !
اصلا به فرض اینکه 10000 تا هشتگ بشه گذاشت !!
آیا باید قرار داد ؟ واضحه که خیر! اصلا مگه چقدر هشتگ مرتبط داریم !
به این نکته هم خیلی دقت کنید که هشتگ باید مرتبط با خود مفهوم اون پست باشه ! اگر داری در خصوص همبرگر صحبت میکنی هشتگ پیتزا زدن به پیجت ضربه میزنه و اینو الگوریتم جدید اینستاگرام کاملا واضح متوجه میشه …
اینستاگرام در اصل داره یک سری از تکنیک های خود گوگل در سئو رو استفاده میکنه …
سئو اگر نمیدونی چیه مقاله زیر بهت کمک میکنه :
دزدین هشتگ
نکته دیگری که باید در هشتگ گذاری به آن توجه نمود این است که هشتگ ربایی نکنید. هشتگ ربایی به این معنی است که وقتی یک موضوع ترند شده است بخواهید سوار هشتگ آن موج شوید و مخاطبان را به سمت اکانت خود جذب کنید. البته می توان از هشتگ های مرتبط با پست استفاده نمود اما نباید هشتگ ربایی کنیم و از این کار برای تبلیغات استفاده کنید.
نتیچه گیری مقاله هشتگ چیست
با توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی ابزارهای زیادی برای تبلیغات وجود دارد که می توان از آنها برای این امر بهره برد. هشتگ یکی از ابزارهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر و … است. البته هشتگ در برنامه نویسی نیز کاربرد دارد که در زبان C از این علامت برای مشخص کردن keyword استفاده میکنند. برای استفاده از هشتگ باید به یاد داشته باشید که در استفاده از هشتگ نباید افراط کنید و همچنین نباید هشتگ ربایی کنید چون در انجام امور تبلیغات دچار مشکل می شوید و تبلیغات شما با شکست روبه رو میشود.
اگر بخوایم کل این مقاله هشتگ چیست رو در یک جمله خوب خلاصه کنیم این میشه که دقت کنید که هشتگ مرتبط استفاده کنید و همچنین تعداد درست و ترکیبی استفاده کنید .
یادتون باشه هیچ کس نمیتونه در مورد چیزی که هیچ قانونی براش نیومده نظر رسمی اعلام کنه !
اینستا هیچ جا نگفته فلان قدر هشتگ بزاری خوبه و یا بده لذا خودت باید تو پست های مختلف هی تست کنی و در اخر یک فیدبک بگیری و مسائلی هم که بالا بهت گفتیم دقت کنی .
همین
اگر مایل بودید مطالب بیشتر در حوزه دیجیتال مارکتینگ را میتونید در پیج مهندس سهرابی پیگیری کنید .
instagram.com/hosseinsohrabi.me
مطالب پربازدید :
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.