چگونه مشتری را از داخل چت آنلاین بیرون بکشیم ؟ | حسین سهرابی
یکی از روش هایی که باعث جذب بیشتر و بهتر مشتری ها می شود، وجود امکان چت آنلاین می باشد. بسیاری از کسب و کار ها برای جذب مشتری ها، از چت های آنلاین استفاده می کنند که هم می تواند برای مشاوره فروش و هم می تواند برای پشتیبانی از آن استفاده شود. تجربه و آمار نشان داده است که وب سایت هایی که دارای پشتیبانی چت آنلاین می باشند، توانسته اند مشتری های بیشتری را جذب و برای خود نگه دارند. اما یکی از مسائل موجود تبدیل مشتری های موجود در چت، به مشتری های خرید کننده است. برای پیدا کردن پاسخ سؤال چگونه مشتری را از داخل چت آنلاین بیرون بکشیم تا انتها با ما همراه باشید.
جذب مشتری از داخل چت آنلاین
بیش از یک دهه است که وب سایت ها و کسب و کار های مختلف از خدمات پشتیبانی آنلاین برای جذب مشتری ها استفاده می کنند. طبق بررسی های انجام شده نرخ تبدیل وب سایت هایی که دارای چت آنلاین می باشند، مشتری های بیشتری را به خود وفادار نگه داشته اند و کسب و کار خود را بزرگتر کرده اند.
در حقیقت چت آنلاین تنها راه برای ایجاد تعاملی در بین انسان هایی است که در حال خرید یک محصول می باشند. این پشتیبانی می تواند به مشتریانی ارائه شود که در حال خرید بوده و در شک بین چند محصول می باشند؛ این موضوع می تواند باعث اعتماد بیشتر کاربران به شما شود.
با ایجاد اعتماد در بین مشتری و کسب و کار شما و همچنین ایجاد تعامل بیشتر در بین شما و مشتری ها، می تواند کسب و کار شما بزرگتر شده و همچنین مشتری های بیشتری را جذب کند.
نحوه تأثیر گذار کردن چت آنلاین
وقتی که مشتریان با نماینده های شما چت می کنند، می توانند با ارائه اطلاعات مفید و کاربردی به کاربران آن ها را جذب خود کنند. البته که مشکل این است که بسیاری از افراد در هنگام مطالعه به پرسیدن سؤال های متفاوت می پردازند که در پایان مکالمه پاسخ تعدادی از این سؤالات را فراموش کنند.
راه کاری که می توان برای این مشکل ارائه نمود؛ این است که به مشتری ها پیشنهاد شود که یک نسخه از رونوشت از مکالمه ها برای او ایمیل کنید. این اقدام باعث می شود که علاوه بر ایجاد اعتماد در مشتری، به پرتکرار ترین سؤالات مشتری ها دسترسی داشته باشید.
چگونه سرعت پاسخ به سؤالات کاربران را افزایش دهیم ؟
هنگامی که فردی وارد چت آنلاین شما می شود، باید طوری حرفه ای از او استقبال کنید که کاربران را جذب خود کنید. این کار ممکن است زمانی طول بکشد؛ ولی می تواند بسیار کاربردی و جذاب باشد. در اینجا ممکن است پیام هایی از پیش آماده شده به صورت خودکار برای کاربران ارسال شود.
شما می توانید پیام هایی استاندار را از پیش تعیین کرده و برای کاربران ارسال شود. البته که این موضوع می تواند رد بخش های دیگر چت نیز انجام شود و در برخی از بخش ها، مکالمه به صورت خودکار انجام شود. پس از اینکه پیام ها به صورت خودکار ارسال شود، نمایندگان شما وارد چت شده و مکالمه را با مشتری های شما آغاز می کنند.
وقتی که از این تکنیک استفاده می کنید، علاوه بر بالا رفتن سرعت پاسخگویی شما به کاربران، باعث می شود که کاربران احساس کنند که دارند با یک شخص واقعی سخن می گویند که این موضوع بسیار مهم است چرا که باعث اعتماد سازی در مشتریان می شود.
راهکار موجود برای انجام درست این کار، به این صورت است که پیام هایی از پیش طراحی شده را ایجاد کنید و به عوامل چت خود نحوه استفاده از آن ها را آموزش دهید تا روند چت هرچه بهتر انجام شود.
چگونه از چت فعال هدفمند استفاده کنیم ؟
به یاد داشته باشید که همیشه مشتریان نیستند که چت آنلاین را آغاز می کنند؛ پس شما باید به صورت فعال افرادی را که ممکن است به کمک نیاز داشته باشند را شناسایی کرده و سپس با استفاده از پنجره چتی که برای کاربران به نمایش در می آید، با آن ها ارتباط برقرار کنید.
البته که مشتریان ممکن است که این پیشنهاد ارائه شده توسط شما را رد کنند، اما این موضوع به هیچ عنوان بد نمی باشد؛ در واقع فقط مطرح کردن پیشنهاد برای چت آنلاین برای انتقال حسن نیت شما کافی است. قبل از اینکه پیشنهاد چت آنلاین را مطرح کنید، به مشتریان و افراد اجازه دهید تا زمانی را در وب سایت شما بگذرانند.
برای انجام هرچه بهتر این کار، بهتر است که صفحات هدف را که می خواهید نرخ تبدیل را در آن ها افزایش دهید، شناسایی کرده و آن ها را طوری برنامه ریزی کنید که به طور خودکار پیشنهاد چت آنلاین را پس از یک دوره 30 تا 60 ثانیه به کاربران ارائه کنید.
آیا از نظر سنجی پیش از شروع چت آنلاین استفاده کنیم ؟
وقتی که مشتریان چت آنلاین را آغاز کنند، باید به آن ها اجازه دهد تا برخی از اطلاعات اولیه شان را پیش از چت ارائه کنند که سمت و سوی جلسه آنلاین را تعیین کنند. به عنوان مثال پیش از شروع چت، اطلاعاتی مانند نام خود، توضیحی در ورد اینکه به دنبال چه می گردند و چه چیزی از محصول و یا خدمات را مد نظر دارند با به شما ارائه کنند تا سمت و سوی انجام چت برای شما معین شود.
البته که برای این کار می توان فرمی به عنوان فرم نظر سنجی به کاربران ارائه کنید که چت آنلاین را سرعت بخشیده و همچنین مشتری را به نماینده ای پیشنهاد کنید که صلاحیت بیشتری در ارائه خدمات به کاربران دارد.
چگونه از نشانگر تایپ در چت آنلاین استفاده کنیم ؟
مسئولانی که شما برای چت آنلاین انتخاب می کنید، باید بتواند ببیند که مشتریان در حال تایپ چه چیزی می باشند. این استراتژی نه تنها بینشی به نمایندگان می دهد؛ بلکه به نماینده های شما نشان می دهد که کاربران به چه چیزی فکر می کنند و در حال پرسیدن چه چیزی می باشند.
هنگامی که مشتری بر روی دکمه ارسال ضربه می زند، نماینده باید وارد چت آنلاین شده و از طریق هشدار شنیدنی و یا قابل مشاهده و یا هر دو، سریع به چت برود و به مشتری پاسخ دهد. به یاد داشته باشید که نماینده باشد بتواند به صورت همزمان چند چت را مدیریت کرده و بدون استرس و هیچان به سؤالات مشتری ها پاسخ دهد.
راهکاری که می توان برای این موضوع ارائه نمود این است که پلتفرم چت به صورتی طراحی شده باشد که نماینده ها بتوانند کلمات مشتریان را در حال تایپ مشاهده کرده و هشداری را در هنگام دریافت پیام از سمت مشتری نیز دریافت کنند.
کلام آخر
راه کار های ساده ای وجود دارد که با استفاده از آن می توان به سؤال چگونه مشتری را از داخل چت آنلاین بیرون بکشیم پاسخ داد. این راه کار ها می تواند باعث ایجاد تعامل بیشتر با مشتری ها شود. این موضوع باعث می شود که مشتری ها با دست خالی وب سایت شما را ترک نکنند و حتماً از وب سایت شما خرید کرده و از خدمات شما استفاده کنند.
شما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رزومه جناب آقای مهندس حسین سهرابی به وب سایت مراجعه کنید .
مقالات پرکاربرد این هفته :
Score چیست و تأثیر اسپم اسکور روی سئو
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.